Πέμπτη , 25/04/2024

Γιώργος Βούλγαρης: «Ένας παράγοντας που μείωσε το κοινό στο θέατρο είναι οι απαράδεχτες τιμές. Δεν γίνεται να βάζεις εισιτήριο 20 ευρώ σήμερα!» Ο πετυχημένος σκηνοθέτης & ηθοποιός στο Label News

Συνέντευξη: Ήρια Καρποδίνη

Ένα σουρεαλιστικό κείμενο, δυο ταλαντούχοι σκηνοθέτες και μια θεατρική παράσταση που έρχεται να δώσει τροφή για σκέψη σε θέματα που αφορούν την ίδια τη ζωή, τα ανθρώπινα λάθη αλλά και το…«μετά». «Τρεις και καίγεσαι», λοιπόν, για περιορισμένες παραστάσεις στο θέατρο Λύχνος Τέχνης και Πολιτισμού. Ο ικανότατος σκηνοθέτης, Γιώργος Βούλγαρης ενώνει την πολύχρονη εμπειρία του με τη φρέσκια ματιά του ανερχόμενου κινηματογραφιστή Γιάννη Μακρυνόρη και μας θέτουν το ερώτημα: «Τι θα έκανες αν μπορούσες… να επαναλάβεις την ζωή σου»; Ο γνωστός, λοιπόν,  σκηνοθέτης και ηθοποιός Γιώργος Βούλγαρης μας μιλά αποκλειστικά στο LabelNews.gr για την νέα αυτή σουρεαλιστική κωμωδία, για το θέατρο στις μέρες μας και για πολλά ακόμη.

Γύρω από ποια θέματα περιστρέφεται η πλοκή της παράστασης «Τρείς και καίγεσαι»; Ποιο είναι το μήνυμα που περνά στο κοινό;

Ο  κεντρικός ήρωας, ο Λευτέρης, καλείται κυριολεκτικά να σώσει τη ζωή του, επιχειρώντας μία αναδρομή στις σκηνές-σταθμούς του παρελθόντος όταν συνειδητοποιεί ότι ο χρόνος σε αυτόν τον κόσμο  τελειώνει μετά από ένα ατύχημα που είχε. Με επόπτη στο ταξίδι αυτό μία σκιά από τα παιδικά του χρόνια, τη Τζένη η οποία είναι και αυτή νεκρή, ο Λευτέρης έρχεται αντιμέτωπος με τους γονείς του, τη γυναίκα του, Μαρίνα, τους φίλους του, αλλά και τη θέλησή του, προσπαθώντας να ξαναβρεί τον πραγματικό του εαυτό ˙ εκείνον που θα του χαρίσει μία δεύτερη ευκαιρία για μία συνέχεια ζωής. Ουσιαστικά πραγματεύεται το ζήτημα των κομβικών επιλογών στη ζωή του κάθε ανθρώπου ,των λαθών του και το πόσο μας ακολουθούν και στην άλλη ζωή. Εξ’ου και το tag line της παράστασης  “Τι θα έκανες αν μπορούσες… να επαναλάβεις την ζωή σου;”

Μιλήστε μας λίγο για το κομμάτι που άφορα το πρωτότυπο έργο του Αλέξανδρου Βαλκανά. Τι σας έκανε να το επιλέξετε;

Θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής, η επιλογή του έργου έγινε από τον συνεργάτη μου Γιάννη Μακρυνόρη. Διάβασε το κείμενο πρώτος  και ενώ είχαμε στα σχέδια μας ένα άλλο έργο ένιωσα τον ενθουσιασμό του για την δουλειά του Αλέξανδρου και χωρίς άλλη κουβέντα συμφώνησα να δουλέψουμε πάνω σ’ αυτό, “παγώνοντας” το αρχικό μας project. Αφ’ ενός έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην κρίση του συνεργάτη μου, αφ’ ετέρου όταν υπάρχει τόσος ενθουσιασμός για ένα έργο, το αποτέλεσμα δεν θα είναι τίποτα λιγότερο από καλό. Στη συνέχεια, μετά και από την προσωπική μου μελέτη πάνω στο κείμενο, διαπίστωσα ότι ο Αλέξανδρος Βαλκανάς είχε γράψει ένα ολοκληρωμένο κείμενο αριστοτεχνικά δοσμένο με αρχή, μέση, τέλος, με ευδιάκριτους καθημερινούς χαρακτήρες  και το κυριότερο με ειλικρινή  απέυθυνση στο κοινό. Ένα κείμενο γεμάτο αλήθειες σαν αυτά που γράφτηκαν από θεατρικούς συγγραφείς “ιερά τέρατα”,  όπως Αλέκος Σακελλάριος, Ασημάκης Γιαλαμάς, Νίκος Τσιφόρος, Λάκης Μιχαηλίδης. Τι άλλο χρειάζεται ένας σκηνοθέτης ;

Πρόκειται για μια σουρεαλιστική κωμωδία. Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν αυτή τη κατηγορία μοναδική;

Πράγματι το “Τρείς και καίγεσαι” είναι μια σουρεαλιστική κωμωδία με όλες τις συμβάσεις του είδους όπως  τα παράξενα περιστατικά που συμβαίνουν για να προκαλέσουν την έκπληξη στον αποδέκτη, οι grotesque ερμηνείες των ηθοποιών και η προσέγγιση από την εύθυμη πλευρά, θεμάτων τα οποία θεωρούνται ταμπού, όπως ο θάνατος και η αρρώστια όπου το γέλιο προέρχεται από τον κυνισμό και τον σκεπτικισμό. Στην περίπτωση όμως του “Τρεις και καίγεσαι” προσπαθήσαμε ο Γιάννης και εγώ  να μαζέψουμε την υπερβολή του είδους, δίνοντας βάση περισσότερο στο ρεαλισμό των χαρακτήρων και τις αλήθειες που κουβαλούν μέσα και από κάποιες πιο έντονα συναισθηματικές στιγμές.

 Πως κυλά η συνεργασία σας με τον ανερχόμενο Γιάννη Μακρυνόρη και τους υπόλοιπους συντελεστές;

Ο Γιάννης Μακρυνόρης πέραν του ότι είναι ένας πολυτάλαντος  σκηνοθέτης-κινηματογραφιστής –graphic designer (εκείνος δημιούργησε την ευφάνταστη αφίσα της παράστασης, το τρέιλερ και το πρόγραμμα) με  μια φρέσκια, ολοκληρωμένη ματιά, με μία καλλιτεχνική αντίληψη που στα 25 χρόνια της πορείας μου στον χώρο δεν την έχω ξανασυναντήσει, είναι και ένας άνθρωπος με απίστευτη  ευγένεια ψυχής και εσωτερική ηρεμία που πηγάζει από την αυτογνωσία του. Αυτά τα συστατικά συν την απόλυτή μας ταύτιση στα καλλιτεχνικά μας  οράματα και τον άπειρο σεβασμό στην προσωπικότητα του ενός προς τον άλλο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μία άψογη συνεργασία που θα συνεχιστεί. Μέσα από την καλλιτεχνική συνεύρεσή μας γεννήθηκε και μια βαθειά ουσιαστική φιλία και το λέω με απόλυτη επίγνωση γνωρίζοντας ότι δεν είμαι και ο πιο εύκολος άνθρωπος στις διαπροσωπικές μου σχέσεις. Μέλημά μας ήταν να δημιουργήσουμε μία ομάδα ηθοποιών-συντελεστών  που θα “έδενε” αρμονικά τόσο σε δημιουργικό όσο και σε διαπροσωπικό επίπεδο. Παρά τις πολύωρες, καθημερινές δύσκολες πρόβες και τις φωνές μου (είμαι φωνακλάς όταν σκηνοθετώ) επετεύχθη  ο στόχος.

 Ο κόσμος τιμά το θέατρο γενικότερα; Υπάρχει προσέλευση ή έχει αυτό αλλάξει συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια;

Υπάρχουν αυτή την στιγμή στην Ελλάδα δύο “είδη” θεατών:

Το είδος που θα πάει να δει μία θεατρική δουλειά με κριτήριο την τηλεοπτική αναγνωρισιμότητα των ηθοποιών, την παραγωγή, τα σκηνικά, τα κοστούμια,  αδιαφορώντας για το κείμενο και τις διεκπεραιωτικές ερμηνείες (ναι, υπάρχουν και αυτές) και το είδος κοινού που ψάχνει την κατάθεση της ψυχής των ηθοποιών σε έργα που όχι μόνο έχουν σκοπό να διασκεδάσουν, αλλά και να ψυχαγωγήσουν και να τους γεμίσουν με ουσία. Η κρίση που έπληξε πρώτα απ’ όλα τον δικό μας κλάδο, μείωσε σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια το κοινό που βλέπει θέατρο παρ’ ότι στην Αθήνα αυτή την στιγμή έχουμε εκατοντάδες παραστάσεις. Ένας παράγοντας που έχει μειώσει την προσέλευση κόσμου στο θέατρο είναι και οι απαράδεκτες τιμές εισιτηρίων. Σε τέτοιες εποχές είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να υπάρχουν εισιτήρια με 18 και 20 ευρώ το άτομο.

 Πέρα από την παράσταση, ασχολείστε αυτόν τον καιρό και με κάτι ακόμη στο καλλιτεχνικό κομμάτι, θέλετε να μας μιλήσετε λίγο για αυτό;

Εκτός του “Τρεις και καίγεσαι” έχουμε αναλάβει με τον Γιάννη την θεατρική ομάδα του 4ου Γυμνασίου Γλυφάδας και είμαστε σε περίοδο προβών, παράλληλα δουλεύουμε πάνω σε έναν θεατρικό μονόλογο βασισμένο στην ποιητική συλλογή της Ευαγγελίας Ματούλα “Τούτο εστί το σώμα μου“ και προσωπικά ως ηθοποιός (γιατί πάνω από όλα ηθοποιός είμαι) συμμετέχω ως guest στο μουσικοχορευτικό δρώμενο που σκηνοθετεί ο Νίκος Αμουντζάς “Η αλήθεια μου κάνει κακό και το ξέρω“ με μια πλειάδα νέων ηθοποιών και τραγουδιστών σε έναν ρόλο έκπληξη που θα ανέβει στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο στις αρχές Φεβρουαρίου.

Που μπορεί το κοινό να απολαύσει την παράσταση Τρεις και καίγεσαι και για ποιο διάστημα; Δώστε μας έναν «καλό λόγο» για να επιλέξει κανείς τη συγκεκριμένη παράσταση.

Είναι ένα έργο που έχει απεύθυνση στον κάθε θεατή. Γιατί μέσα από την παράσταση  θα ανακαλύψουν θέματα που αφορούν και τις δικές τους ζωές αφ’ ενός,  αφ’ ετέρου θα περάσουν καλά. Αυτό δεν είναι το ζητούμενο; Το “Τρεις και καίγεσαι” παίζεται κάθε Πέμπτη στις 21:00 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο θέατρο Λύχνος Τέχνης και Πολιτισμού, Χαλκιδικής 83 & Ιερά Οδός. Έχουμε φροντίσει τα εισιτήριά μας να είναι προσιτά και οικονομικά: 8 ευρώ η προπώληση με απλή τηλεφωνική κράτηση στο τηλέφωνο του θεάτρου χωρίς χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας και 5 ευρώ ανέργων, μαθητών-φοιτητών, ΑΜΕΑ και ατόμων άνω των 65 ετών.

 

Δείτε επίσης

Διάλεξη, Ομιλία του Φιλόσοφου, Ζωγράφου Βασίλειου Αράπη – Παρουσιάζει η ηθοποιός Μαριάννα Καστανία

Λαμβάνοντας υπ όψιν την ΑΔΙΑΣΕΙΣΤΗ θεώρηση, ότι το ανθρώπινο Βασίλειο, όπως και τα πάντα Συνπαντικά, …