Τρίτη , 19/11/2024

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Λίλα Σταμπούλογλου – Η ανατρεπτική stand up Comedian του TATIANA LIVE στο LABEL NEWS: «Γιατί να μην μπορώ να σατιρίζω εθνικά θέματα και την θρησκεία. Επειδή κάποιοι πειραγμένοι ενοχλούνται;»

Συνέντευξη: Κυριάκος Θεοδοσίου

Η Λίλα True Story, κατά κόσμον Λίλα  Σταμπούλογλου, μας προσφέρει απλόχερα γέλιο κάθε απόγευμα μέσα από τη σατιρική  στήλη της στο Τατιάνα Live. Ωστόσο λίγο καιρό πριν σατιρίζοντας τα συλλαλητήρια για τη Μακεδονία ξεσήκωσε ποικίλα σχόλια. Μιλώντας εφ όλης της ύλης στο LabelNews δίνει απαντήσεις προς όλες τις κατευθύνσεις.

Από την αρχαιολογία στην υποκριτική. Έχουν κάτι κοινό αυτά τα δύο;

Δεν έχουν κανένα κοινό. Απλώς το έβαλα πρώτο στο μηχανογραφικό τότε κι έσπασε ο διάολος το ποδάρι του κι έγραψα καλά στις πανελλήνιες και βρέθηκα εκεί. Όταν τελείωσα όμως έκανα αυτό που ήθελα: υποκριτικές κτλπ.

Πώς προέκυψε η συμμετοχή σου στο Tatiana Live δεδομένου κιόλας είναι ότι είναι κάτι πρωτότυπο αυτό που κάνεις για μια τέτοια εκπομπή.

Πράγματι. Η αρχισυντάκτρια, Νατάσα Τσόλκα και η Τατιάνα σκέφτηκαν out of the box. Είχαν δει κάτι αντίστοιχο σε εξωτερικές παραγωγές. Δεν ήταν ακριβώς αυτό. Εμείς το ταιριάξαμε σε σχέση και με αυτό που έκανα στο Youtube στο Comedy Lab στο True Story. Είναι όντως κάτι πρωτότυπο αυτό που γίνεται στην εκπομπή. Δεν θα περίμενε κανείς να υπάρχει καθαρόαιμη σάτιρα σε μια τέτοια εκπομπή. Έχει ταιριάξει όμως αυτό και έχει βρει το κοινό του.

Πώς είναι να συνεργάζεσαι με ένα μεγάλο κεφάλαιο της τηλεόρασης όπως η Τατιάνα Στεφανίδου;

Το να είσαι σε μια εκπομπή που ασχολείται με θέματα που τρέχουν κάθε μέρα είναι πολύ δύσκολο για όλους. Είναι μεγάλο σχολείο. Με την Τατιάνα είναι πολύ αρμονική η συνεργασία και είναι και καλό αφεντικό. Είναι πολύ εντάξει στη συνεργασία και σ’ αυτό που θα σου πει. Έχεις και μια ασφάλεια, γιατί προσέχει πολύ την ομάδα της και βάζει πλάτες. Επίσης, δεν αφήνει να την “καβαλήσουν” και κατ’ επέκταση δεν μπορούν να “καβαλήσουν” και εμάς. Τη νιώθω σαν τηλεοπτική μαμά μου.

Για να κάνεις όλες αυτές τις μεταμφιέσεις σίγουρα παρακολουθείς πολλή επικαιρότητα. Τι σ’ αρέσει πιο πολύ σ’ αυτή;

Όντως παρακολουθώ φρικτά επικαιρότητα. Έχω με ενδοφλέβια όλα τα site (γέλια). Και τώρα που μιλάμε έχω ανοίξει απέναντι δελτίο και βλέπω (γέλια). Εννοείται ότι ας πούμε το ότι ο Πολάκης διόρισε φίλο του που είχε βουλκανιζατέρ στο νοσοκομείο της Σαντορίνης είναι από μόνο του αστείο, το καταλαβαίνεις. Με το που το ακούς σου έρχονται 15 ατάκες μαζεμένες. Ή τα oscar, η Eurovision, η υπουργοποίηση του Κουβέλη… Αυτά είναι πολύ ωραία θεματάκια και σου δίνουνε τροφή.

Έχεις δεχτεί πυρά από πολιτικό για σάτιρα που του έκανες μέσα από την εκπομπή;

Έχουν “διαμαρτυρηθεί” και παραπονεθεί κάποιοι. Όχι σε μένα προσωπικά, αλλά σε τρίτους που τους ξέρουν. Μπορεί να έχουμε κάποια τηλεφωνήματα και μηνύματα…

Πώς τα αντιμετωπίζεις αυτά;

Είναι στα πλαίσια της δουλειάς. Ξέρω ότι κάποιοι θα δυσαρεστηθούν. Στον Άδωνι, βέβαια, πρέπει να αναγνωρίσω πως ό,τι χιουμοριστικό και να του πεις πολύ πιθανό ο ίδιος πρώτος να το αναπαράγει. Είναι πιο ανεκτικός. Άλλοι δεν είναι τόσο.

Ποια είναι η πιο δύσκολη μεταμφίεση που έχεις κάνει;

Τα πρόσωπα είναι δύσκολο. Δεν μιμούμαι εγώ. Προσπαθώ να πιάσω συμπεριφορές, να σατιρίσω χαρακτήρες… Πιο πολύ υποκριτικά το πλησιάζω, αλλά όποτε έχουμε μεταμφίεση σε υπαρκτό πρόσωπο εκεί είναι το πιο δύσκολο π.χ. να γίνεις Πάολα.

Πριν λίγο καιρό είχαν προκληθεί αντιδράσεις με την μεταμφίεσή σου σχετικά με το συλλαλητήριο. Τώρα που έχει περάσει αρκετός καιρός πως το βλέπεις; Ήταν δίκαιη η αντίδραση του κόσμου ή υπερβολική;

Φυσικά ήταν υπερβολική. Ήταν παράλογη. Και το πιο παράλογο από όλα ήταν το ότι δέχτηκα bullying για ένα τέτοιο θέμα λες και δεν μας επιτρέπεται στην Ελλάδα του 2018 να σατιρίζουμε ένα συλλαλητήριο για ένα εθνικό θέμα φορώντας μια παραδοσιακή φορεσιά. Αλίμονο αν δεν μπορούμε να το κάνουμε το 2018 και αλίμονο αν επειδή το έκανε κάποιος βγαίνει ο βούρδουλας. Βεβαίως, ο κάθε λογικός άνθρωπος μπορεί να καταλάβει από που προέρχεται αυτή η αντίδραση. Είναι ακραία εθνικιστικά στοιχεία τα περισσότερα. Κάποιοι απ’ τον απλό κόσμο ίσως λίγο ενοχλήθηκαν, αλλά δεν εκφράζονται με αυτό τον τρόπο αφενός και αφετέρου καταλαβαίνει ότι αυτό είναι σάτιρα. Σαφώς και μπορούμε να σατιρίζουμε και εθνικά θέματα και τη θρησκεία και όλα αυτά που κάποιοι θεωρούν ιερά. Δεν είναι αυτό που λέμε “Αυτό είναι ιερό δεν το αγγίζουμε”. Γιατί είναι ιερό;

Η σάτιρα δηλαδή δεν έχει όρια;

Όπως λέει ο σύζυγός μου, Σίλας Σεραφείμ, τα μόνο όρια της σάτιρας είναι η ευστοχία της και το πιστεύω κι εγώ. Αλλά ποιος δεν επιτρέπει να σατιρίζουμε εθνικά θέματα; Αυτοί οι 5-10 εθνικιστές και οι άλλοι 5-10 πειραγμένοι που νομίζουν ότι αυτά είναι ιερά και όσια; Επίσης, η φορεσιά που ενόχλησε κάποιους, στις επιθεωρήσεις δεν βάζουν στολή τσολιά για να πούνε νούμερα; Εδώ γιατί τους ενόχλησε δηλαδή; Ήταν ένα θέμα που παρουσιάστηκε εξ’ αρχής με λάθος τρόπο κυρίως από μια συγκεκριμένη εκπομπή και άρχισε να βαραίνει με πολύ αρνητισμό. Μετά το πήραν όλοι οι εθνικιστικές και οι εθνικόφρονες και έγινε όλο αυτό που έγινε.

Ποια ήταν η πιο ακραία αντίδραση ή το πιο ακραίο σχόλιο που έλαβες τότε;

Μιλάμε τώρα για χυδαία πράγματα. Από βρισιές, απειλές. Όπως ξαναείπα ο λογικός άνθρωπος δεν αντιδρά έτσι. Αυτό είναι στα πλαίσια μιας σάτιρας. Αφενός είχα το δικαίωμα να το κάνω και αφετέρου δεν είναι τόσο τραγικό να το κάνει κάποιος.

Εσύ πως είδες όλο αυτό με τα συλλαλητήρια, αλλά και πως βλέπεις το θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ;

Εγώ θεωρώ ότι όλος αυτός ο πολύς κόσμος που κατέβηκε το έκανε γιατί βασικά είναι οργισμένος και δυσαρεστημένος με όλα αυτά που συμβαίνουν και είναι λογικό. Μέσα από αυτό που για κάποιους είναι ευαίσθητο θέμα ξέχασε τη δυσαρέσκειά του. Ήταν ένα κύμα οργής που εκφράστηκε με αυτό τον τρόπο. Ένα τέτοιο θέμα λύνεται μέσω εξωτερικής πολιτικής. Σαφώς όλος αυτός ο κόσμος μπορεί να δώσει μια γραμμή, αλλά δεν μπορεί να καθορίσει τις εξελίξεις τελικά. Όσον αφορά το όνομα το “Μακεδονία” το έχουμε δώσει, είναι στην ονομασία τους και πολύς κόσμος δεν το έχει διαπιστώσει. Και τους έχει επιτραπεί ως μέρος της ονομασίας τους αν δεν κάνω λάθος. Άρα δεν ξέρω από ποια βάση ξεκινάμε.

Πώς τα προλαβαίνεις όλα; Σπίτι, δουλειά, παιδιά, σύζυγος;

Με πολλές θυσίες! Στον εαυτό σου, στην κοινωνική σου ζωή, στη σχέση σου με τον άντρα σου, στο έξω σου… Είναι δύσκολο και θέλει πολλή θυσία από μέρους σου για να το καταφέρεις και αρκετή οργάνωση.

Πώς είναι να έχεις για σύζυγο το Σίλα Σεραφείμ;

Το βασικό είναι ότι μαγειρεύει μόνο αυτός στο σπίτι. Είναι ο κουβαλητής του σπιτιού, βοηθάει όσο μπορεί με τα παιδιά. Είναι καλός, δεν μπορώ να πω. Του γκρινιάζω καμιά φορά, αλλά είναι καλός.

Σε συνέντευξή σου είχες δηλώσει ότι είσαι καταθλιπτική. Έχεις περάσει κατάθλιψη;

Δεν έχω περάσει βαριά κατάθλιψη απλώς με την πίεση με τα παιδιά, τις δουλειές κτλπ και συν την ανασφάλεια, την κρίση και το περιβάλλον που ζούμε μπορώ να πω ότι τα τελευταία χρόνια με έχουν επηρεάσει λίγο στο να τα βλέπω πιο αρνητικά τα πράγματα. Το διαχειρίζομαι όμως προς το παρόν.

Έχεις νιώσει την ανάγκη να επισκεφτείς κάποιον ειδικό;

Το έχω κάνει και θεωρώ ότι αυτό είναι καλό για κάθε άνθρωπο. Έχει ενδιαφέρον, ανακαλύπτεις πράγματα για τον εαυτό σου, σε βοηθάει και σε κάποια. Βέβαια αυτό πρέπει να έχει διάρκεια αυτό και συνέπεια που δεν τα έχω καταφέρει σ’ αυτά.

Ποια είναι η σχέση σου με το Θεό;

Δεν πιστεύω. Δεν έχω σχέση με θρησκεία. Σέβομαι όμως τους ανθρώπους που έχουν την ανάγκη να πιστεύουν. Βεβαίως όμως δεν θεωρώ ότι είναι ιερό και όσιο και αυτό και δεν μπορώ να το σατιρίζω. Φυσικά μπορώ να σατιρίζω τη θρησκεία.

Γι’ αυτό άλλωστε δεν έχεις βαφτίσει και τα παιδιά σου.

Το βάπτισμα με αγριεύει σαν διαδικασία. Ακόμα και να πίστευα νομίζω θα με αγρίευε αυτό το πράγμα μες στην κολυμβήθρα.

Αν η ζωή σου ήταν σκετς τι θέμα θα είχε;

Δύσκολη αυτή η ερώτηση! Μάλλον θα ήταν ένα σκετς Μόντι Πάιθον με όλα αυτά που ζω. Παιδιά, δουλειά, κομπιούτερ ανοιχτά, ο Σίλας με το μωρό να θέλει να φάει τώρα και να μη μπορεί, εγώ να δίνω συνέντευξη… Είναι ένας σκετς Μόντι Πάιθον αυτό, εντελώς (γέλια)!

Δείτε επίσης

“Terror”: Ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων

TERROR η μεγάλη θεατρική επιτυχία συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά κάθε Δευτέρα και Τρίτη  στο θέατρο …