Παρασκευή , 29/03/2024

Ανακαλύψτε τον Θρησκευτικό και Πολιτιστικό Τουρισμό της χώρας μας – Οι νέοι κερδοφόροι τομείς Τουρισμού που πρέπει να επενδύσει η Ελλάδα

Η Ελλάδα και ο τουρισμός έχει αποδειχτεί πως αποτελούν λέξεις αλληλένδετες, δεν είναι άλλωστε τυχαίο που η χώρα μας βρίσκεται διαχρονικά στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως . Δυνατό της χαρτί, φυσικά, η καλοκαιρινή σεζόν. Οι τουρίστες έχουν συνδυάσει το όνομά της με τη θάλασσα, τον ήλιο, τα νησιά, τη διασκέδαση και τα κυριότερα πολιτισμικά μνημεία της.

Ωστόσο, σε πρόσφατη έκθεσή του, το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών προτείνει την αναδιαμόρφωση και συνεπώς αναζωογόνηση του τουριστικού προϊόντος , με ένα βήμα πέρα από το κλασσικό προϊόν «ήλιος και θάλασσα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και δίνοντας εκ νέου βάση στον πολιτισμικό και τον θρησκευτικό τουρισμό.

«Ο Πολιτισμικός και ο Θρησκευτικός Τουρισμός ως Συνιστώσες του Εθνικού Τουριστικού Προϊόντος» είναι ο τίτλος της έκθεσης και σκοπό έχει να βάλει στο παιχνίδι τις δύο αυτές πτυχές του τουρισμού που όπως προκύπτει έχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, δίνοντας έτσι ένα ακόμη πιο ανταγωνιστικό προϊόν, που καλύπτει ένα ευρύτερο φάσμα αναγκών και ευεργετεί τη χώρα ακόμη και off season  περιόδους, ή προσδίδει τουριστικό ενδιαφέρον σε περιοχές με μικρότερη επισκεψιμότητα.

Το σκεπτικό κινείται γύρω από το δεδομένο πως εφόσον ο ανταγωνισμός με άλλες χώρες, όπως η Πορτογαλία, η Τουρκία, η Αίγυπτος, σε επίπεδο τιμών είναι σχεδόν αδύνατος, η χώρα χρειάζεται να κερδίσει σε ποιότητα προϊόντος.

Αναφορικά με την αξιοποίηση του πολιτιστικού τουρισμού, αυτός περιλαμβάνει τον εκπαιδευτικό και τον επιστημονικό τουρισμό. Πρόκειται για έναν ταχύτατα και πολύ δυναμικά αναπτυσσόμενο τομέα παγκοσμίως.

Αυτό που χρειάζεται να γίνει σύμφωνα με την έκθεση είναι να αξιοποιηθούν στο μέγιστο τα υπάρχοντα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι, όχι μόνο στα αστικά κέντρα αλλά εξίσου σε όσα βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τα σημεία εισόδου των τουριστών. Η προσφορά σύνθετων τουριστικών εμπειριών με ποικίλες δραστηριότητες εκτιμάται ότι θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα των προορισμών.

Ο θρησκευτικός τουρισμός, στον οποίο το βασικό κίνητρο είναι το θρησκευτικό συναίσθημα, περιλαμβάνει επίσκεψη σε θρησκευτικά κέντρα και θρησκευτικές εκδηλώσεις. Μέσω αυτού υπολογίζεται ότι μπορεί να αναζωογονηθεί κυρίως ο εσωτερικός τουρισμός .

Η αξιοποίηση των θρησκευτικών μνημείων είναι σε θέση να ενισχύσει οικονομικά περιοχές που χαρακτηρίζονται «μειονεκτικές» ενώ μπορεί ακόμη να αποτελέσει ευκαιρία για την ενεργοποίηση «εγκαταλειμμένων» κλάδων οικονομιών.

Με τη πρότασή του αυτή, το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών θεωρεί πως μπορεί να επιτευχθεί η ενίσχυση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και η ανταγωνιστικότατα όσον αφορά τον τουρισμό που διαθέτει η χώρα σε διεθνές επίπεδο.

Δείτε επίσης

ΑΠΟΣΤΟΛΗ LABEL NEWS ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ: Μονή Κηπίνας – Το εντυπωσιακό Μοναστήρι που είναι χτισμένο μέσα σε βράχους!

Βαγγέλης Καράλης Ρεπορτάζ: Bαγγέλης Καράλης Φωτογραφία: Xάρης Πετρίδης, Θοδωρής Μπίτσας Το Label News ταξίδεψε στα …