Influencer θεωρείται κάποιος που έχει την απόλυτη ικανότητα να επηρεάσει το κοινό του μέσα από όσα λέει ή παρουσιάζει κατά καιρούς. Η συγκεκριμένη όμως ορολογία, όπως φαίνεται έχει καταφέρει να δημιουργήσει μία νέα ορολογία στα Social Media και τους χρήστες τους.
Λίγο μετά την έναρξη του 2016, φαίνεται πως βγήκαν ανοιχτά στα πελάγη του διαδικτύου οι Influencers με τα ανανεωμένα τους profiles στα Social Media. Άτομα με χιλιάδες followers, ξεκίνησαν να παρουσιάζουν προϊόντα, ρούχα και οτιδήποτε μπορείς να βρεις σε ένα eshop, μέσα από δώρα που τους έκαναν εταιρείες ή μέσα από διάφορα προϊόντα που αγόραζαν οι ίδιοι για να τα παρουσιάσουν.
Λίγους μήνες αργότερα, οι εταιρείες βρήκαν τους Influencers και τους μετέτρεψαν σε μία κινητή διαφήμιση, πολύ καλύτερη από ένα banner στην δεξιά στήλη ενός site και πολύ πιο φθηνή από την δημιουργία μίας διαφήμισης στην τηλεόραση. Τότε το σύνθημα των τμημάτων πωλήσεων ήταν ένα: «Έχει πολλούς followers; Μας κάνει!». Και κάπως έτσι, το Influencing έγινε ένας νέος τομέας εργασίας των Ελλήνων, με τα ποσά να ανεβαίνουν σε σχέση με τα likes και shares, σε σημείο φυσικά που ξεπερνούσαν και την βάση του κατώτατου μισθού ενός καθημερινού εργαζόμενου.
Σύμφωνα με τον γνωστό αναλυτή Erik Qualman, το Instagram με 700 εκατ. χρήστες μηνιαίως, είναι η δημοφιλέστερη εφαρμογή sharing φωτογραφιών στον κόσμο και μια μεγάλη ευκαιρία για όσους θέλουν να βγάλουν χρήματα, μετατρέποντας τους followers σε πελάτες. Η αξία του «Instagram influencer market» αγγίζει σήμερα το ένα δισ. δολάρια, ενώ αν συνεχιστεί αυτή η ανοδική πορεία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα δύο δισ. δολάρια μέχρι το 2019.
Η επιτυχία των Influencers βασίζεται στην αντίληψη πως ίσως είναι μία πολύ πιο αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης. Πόσο μάλλον αν είσαι και άτομο άκρως αναγνωρίσιμο ή ένας λεγόμενος Celebrity. Εκεί η υπεροχή σου ανεβαίνει στο μέγιστο ποσοστό και το ίδιο συμβαίνει και με τα ποσά που λαμβάνεις. Ας δούμε μία λίστα με τους πιο διάσημους Influencers στον κόσμο και φυσικά παρέα με τα τεράστια ποσά που λαμβάνουν για ένα μόνο post:
- Selena Gomez (122 εκατ. followers)- 550.000 δολάρια ανά ανάρτηση
2.Kim Kardashian (100 εκατ. followers)- 500.000 δολάρια ανά ανάρτηση
3. Cristiano Ronaldo (104 εκατ. followers)- 400.000 δολάρια ανά ανάρτηση
4. Kylie Jenner (95 εκατ. followers)- 400.000 δολάρια ανά ανάρτηση
5. Kendall Jenner (81.7 εκατ. followers)- 370.000 δολάρια ανά ανάρτηση
6. Khloe Kardashian (68 εκατ. followers)- 250.000 δολάρια ανά ανάρτηση
7. Kourtney Kardashian (57.8 εκατ. followers)- 250.000 δολάρια ανά ανάρτηση
8. Cara Delevingne (40.4 εκατ. followers)- 150.000 δολάρια ανά ανάρτηση
9. Gigi Hadid (34.7 εκατ. followers)- 120.000 δολάρια ανά ανάρτηση
10. Lebron James (30.7 εκατ. followers)- 120.000 δολάρια ανά ανάρτηση
Φυσικά, όταν μιλάμε για Influencers, μιλάμε για παγκόσμιο επίπεδο, μιας και στο εξωτερικό, θεωρείται κάτι σαν το blogging, με αποτέλεσμα να θεωρείται νόμιμη και καθημερινή δουλειά για πολλούς. Στην Ελλάδα, ίσως ακόμη να χρειαστεί λίγο παραπάνω εκμάθηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορούμε ήδη να δημιουργήσουμε την δική μας λίστα με τους διάσημους Influencers της Ελλάδας, για να έχουν και οι εταιρείες έτοιμη την λίστα τους για να ξέρουν πού να κανονίσουν το επόμενό τους ραντεβού:
446 χιλιάδες ακόλουθοι για την Ελένη Μενεγάκη
405 χιλιάδες για την Δούκισσα Νομικού
378 χιλιάδες για την Φαίη Σκορδά
371 χιλιάδες για την Μαίρη Συνατσάκη
350 χιλιάδες για την Αθηνά Οικονομάκου
262 χιλιάδες για τη Μαρία Ηλιάκη
254 χιλιάδες ακόλουθοι για την Φουρέιρα
242 χιλιάδες ακόλουθοι για τη Δέσποινα Βανδή
219 ακόλουθοι για την τραγουδίστρια Demy
216 χιλιάδες ακόλουθοι για τη Σίσσυ Χρηστίδου
199 χιλιάδες ακόλουθοι για τη Ναταλία Γερμανού
168 χιλιάδες ακόλουθοι για την Κατερίνα Ζαρίφη
152 χιλιάδες ακόλουθοι για την Ελένη Βαϊτσου
133 χιλιάδες ακόλουθοι για την Ελεονώρα Μελέτη
113 χιλιάδες ακόλουθοι για την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου