Ανέκαθεν ο κλάδος των επιχειρήσεων ήταν ένας χώρος για εκείνους που τολμούν να ρισκάρουν και δεν επιλέγουν τον «εύκολο» δρόμο, για εκείνους που θέλουν να δημιουργήσουν κάτι δικό τους, με όσα θετικά αλλά και αρνητικά στοιχεία αυτό ενέχει.
Περισσότερο από ποτέ τα τελευταία χρόνια το επιχειρείν έχει αποκτήσει έναν εχθρό που δεν είναι άλλος από την αβεβαιότητα, η οποία με τη σειρά της προκαλεί τον φόβο της αποτυχίας. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό παίζουν οι οικονομικές συνθήκες. Δεδομένης της ελληνικής πραγματικότητας, ο νέος επιχειρηματίας θα δυσκολευτεί να πάρει την απόφαση να δημιουργήσει από το μηδέν κάτι καινούργιο κι όταν το αποφασίσει πια θα έρθει αντιμέτωπος με μια ακόμη σπαζοκεφαλιά: Τι ύψους χρηματικό ποσό μπορεί και αξίζει να επενδύσει σε κάτι που εν τέλει μπορεί να καταλήξει σε αποτυχία;
Το λειτουργικό κεφάλαιο που χρειάζεται κανείς μπορεί να είναι από μεγάλο, ελάχιστο έως και μηδαμινό. Η τελευταία περίπτωση είναι και η πιο ελκυστική και αναφέρεται στις ‘έξυπνες’ δουλειές που με μικρό χρηματικό ρίσκο έχουν μεγάλες αποδόσεις.
Μπορεί να φαίνεται αδύνατο κι όμως γίνεται με τρείς τρόπους.
- Crowd Funding.
Ο επιχειρηματίας έχει την ιδέα αλλά δεν έχει τα χρήματα να την υλοποιήσει. Απευθύνεται στο κοινό, στο οποίο δημοσιεύει την ιδέα και το δυνητικό τελικό αποτέλεσμα και οι ενδιαφερόμενοι συγκεντρώνουν ένα ποσό προκειμένου να την υλοποιήσει. Έτσι βγαίνει τόσο ο επιχειρηματίας κερδισμένος όσο και το κοινό που ζητά να γίνει πραγματικότητα το προϊόν – υπηρεσία που χρειάζεται. Στο διαδίκτυο βρίσκει κανείς πολλά site crowd funding για τον σκοπό αυτό.
- Επενδυτές
Ο πιο παραδοσιακός τρόπος είναι έχοντας δημιουργήσει ο επιχειρηματίας το δικό του ολοκληρωμένο business plan να το παρουσιάσει σε επενδυτές που πιθανώς ενδιαφέρονται. Οι άνθρωποι αυτοί αναζητούν επιχειρηματικές ιδέες να επενδύσουν σε αυτές τα χρήματά τους και μέσα από την επιτυχία τους να επωφεληθούν οικονομικά. Αντίστοιχα με τους επενδυτές λειτουργούν και οι διαγωνισμοί που πραγματοποιούνται ανά διαστήματα και χρηματοδοτούν φρέσκιες ιδέες.
- Αξιοποίηση του Internet
Η χρηματική επένδυση για να φτιάξει κανείς ένα online shop ή ένα blog είναι μηδαμινή, κάνοντας το ρίσκο αμελητέο. Οι ιντερνετικές επιχειρήσεις και το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν χαρίσει την επιτυχία σε πολλούς επίδοξους επενδυτές εν μέσω κρίσης. Από έμπορους, κατασκευαστές, διακοσμητές, ψυχολόγους, μέχρι συγγραφείς και πολλές ακόμη ειδικότητες έχουν βρει το χώρο εργασίας του στο διαδίκτυο, έχοντας μηδενικό κόστος και σημαντικά έσοδα.
Αυτό είναι λοιπόν το επιχειρείν, να ρισκάρει κανείς όντας προετοιμασμένος για το όποιο αποτέλεσμα και όπως φαίνεται πλέον αυτό μπορεί να γίνει με πιο «ανώδυνους» τρόπους από ποτέ θυσιάζοντας ένα ελάχιστο χρηματικό ποσό. Αυτό που χρειάζεται από τον καθένα είναι όρεξη και εμπιστοσύνη στις ικανότητές του και μια δυνατή ιδέα και αυτή θα επιβραβευθεί με τον καλύτερο τρόπο.