Γνωρίζοντας πως ο καθένας από εμάς ξεχωριστά έχει αντιληφθεί την έννοια του Start Up, θεωρώ πως δεν θα χρειαστεί να επεκταθούμε περεταίρω στην ανάλυση του όρου. Αυτό που παρουσιάζει ,ωστόσο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι σήμερα υφίστανται ελληνικά start ups που έχουν καταφέρει να διακριθούν όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά να χτίσουν έδαφος και στο εξωτερικό, αποκτώντας ένα μεγάλο ποσοστό της αγοράς ή σκοπεύοντας να αποκτήσουν ανάλογα με τον κλάδο που δραστηριοποιούνται. Αυτά είναι μερικά παραδείγματα:
Taxibeat
Με εμπνευστή τον Νίκο Δρανδάκη, το Taxibeat δημιουργήθηκε το 2010 και έλυσε τα χέρια όλων όσων ζούν σε μεγάλες πόλεις, αφού συνδέει τους πελάτες με τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί και έτσι κάνει τη ζωή μας λίγο πιο εύκολη. Κατά γενική ομολογία το Taxibeat θα χαραμιζόταν αν έμενε στην Ελλάδα. Έχοντας ως ορμητήριο την Αθήνα και με προίκα τα $3 εκατομμύρια που συγκέντρωσε από επενδυτές που πίστεψαν σε αυτό, το Taxibeat επεκτάθηκε και σε άλλες πόλεις: Παρίσι, Πόλη του Μεξικό, Ρίο ντε Τζανέιρο, Σάο Πάολο και το κοντέρ δεν σταματά να «γράφει». Πλέον, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία «τρέχει» με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης που αγγίζει το 180%, με μια βάση 8.000 εγγεγραμμένων οδηγών ταξί, και με χρήστες που υπερβαίνουν τους 540.000.
Hotelgenius
Όντας ικανό να καλύψει οποιαδήποτε διαδικτυακή ανάγκη, οποιασδήποτε ξενοδοχειακής μονάδας, το Hotelgenius δεν «σήκωσε» άδικα τόσα χρήματα για να εξαπλωθεί και στο εξωτερικό. Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκίνησε το 2016 για την Hotelgenius, η οποία τον Ιανουαρίου ανακοίνωσε τη λήψη χρηματοδότησης ποσού 570.000 ευρώ από το επενδυτικό ταμείο Elikonos Jeremie SCA – Sicar και άλλους επενδυτές με στόχο την εδραίωση της στην ελληνική αγορά αλλά και σε άλλες επιλεγμένες Ευρωπαϊκές αγορές.
Vertiteck
Eλληνική εταιρεία ανάπτυξης εκπαιδευτικών λύσεων με έδρα την Καβάλα, η Vertiteck κατάφερε και όχι άδικα , τον Φεβρουάριο του 2016, να λάβει από την Odyssey Jeremie Partners επενδυτικό κεφάλαιο ύψους 550.000 ευρώ, που θα βοηθήσουν στην παγκόσμια επέκταση του Classter, του εκπαιδευτικού προϊόντος της εταιρίας καθώς και στη βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών του.
Λαμβάνοντας υπόψιν ,λοιπόν, τις προαναφερθείσες ,ομολογουμένως, επιτυχίες αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως στην Ελλάδα της κρίσης η νέα ,κυρίως, γενιά πέρα από όρεξη για δουλειά και φρέσκες ιδέες, διαπνέεται και από επιχειρηματικό πνεύμα και διορατικότητα, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει την Ελλάδα να ορθοποδήσει και να πάει ένα βήμα παραπέρα.