Δευτέρα , 29/04/2024

Μ. Καραγιάννη Aντιδήμαρχος Τουρισμού Θεσ/νίκης: “Είναι αναγκαίο να προβάλλουμε την ασφάλεια και την ετοιμότητα της πόλης για τους τουρίστες”

Συνέντευξη στον

 

Η αντιδήμαρχος Τουρισμού Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη μιλάει στο Label News για την επόμενη μέρα στον τουρισμό μετά τον κορονοϊό

Πώς έχει επηρεαστεί τουριστικά η Θεσσαλονίκη μέσα στον κορονοιό;

Είναι αλήθεια ότι ενώ το 2020 ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον τουρισμό της πόλης , η πανδημία επέφερε ένα ισχυρό πλήγμα και ανέκοψε την πορεία της συντονισμένης προσπάθειας  να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά της , ώστε να εδραιωθεί η  Θεσσαλονίκη ως τουριστικός προορισμός 365 ημέρες το χρόνο. Κάνοντας δε μία ποσοτική ανασκόπηση ,με τα δύο διαδοχικά lock-down και την ματαίωση  της διοργάνωσης της Διεθνούς Εκθέσεως , η Θεσσαλονίκη , ως αστικός προορισμός, βρέθηκε και βρίσκεται ακόμη σε δυσχερέστερη θέση μεταξύ άλλων ελληνικών προορισμών. Ωστόσο, επειδή θέλω να τοποθετούμαι με αισιοδοξία, ειδικά τώρα που μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα την κατάσταση, θα ήθελα να τονίσω το θετικό κομμάτι της πανδημίας για την Θεσσαλονίκη, το οποίο είναι η ψηφιακή εμπειρία και η τεχνολογική εξέλιξη. Η Θεσσαλονίκη προσαρμόστηκε πολύ γρήγορα στα νέα δεδομένα και δώσαμε στις δράσεις μας ένα ψηφιακό χαρακτήρα, ο οποίος είναι αναγκαίος για την υιοθέτηση πρακτικών ‘’έξυπνης πόλης’’(smart cities) και θα μείνει ως παρακαταθήκη για την τουριστική προβολή και εξυπηρέτηση των  επισκεπτών.

Ποιο είναι το πλάνο ώστε η πόλη να επανέλθει το καλοκαίρι;

Σίγουρα θα εκμεταλλευτούμε την γεωστρατηγική θέση της πόλης, η οποία λειτουργεί ως πύλη εισόδου και τουριστική επιλογή για χώρες της βαλκανικής χερσονήσου. Αυτό σημαίνει ότι θα επιδιώξουμε  να προσελκύσουμε επισκέπτες  που προτιμούν τον οδικό τουρισμό. Από τα χερσαία σύνορα καταφθάνουν περίπου 10.000.000 επισκέπτες κάθε χρόνο άρα ο οδικός τουρισμός είναι μία υπολογίσιμη μονάδα στη δυναμική του κλάδου και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί. Επιπλέον, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης που συνδέθηκε  ακτοπλοϊκά με τα νησιά του Αιγαίου ,οι νέες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου Μακεδονία και οι διμερείς και διεθνείς συνεργασίες που έχουν ήδη επιτευχθεί από την κυβέρνηση  ευελπιστούμε ότι θα  αποδώσουν καρπούς. Ήδη έχουμε προσεγγίσει το Ισραήλ ως αγορά στόχο καθώς πρόκειται για χώρα η οποία έδειξε την πρόθεση αλλά και την ετοιμότητα να ταξιδέψει και επιπλέον συνδέεται ιστορικά και πολιτιστικά με την Θεσσαλονίκη.

Σε ποιους τομείς θα δώσετε βάση τουριστικά;

Σε αυτήν την συγκυρία είναι αναγκαίο να προβάλλουμε την ασφάλεια και την ετοιμότητα της πόλης να υποδεχτεί επισκέπτες, διότι είναι η πρώτη παράμετρος που θα λάβουν υπόψη πριν ταξιδέψουν είτε ως μεμονωμένοι επισκέπτες είτε ως οργανωμένοι από κάποιον tour operator. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει πληθώρα πολιτιστικών μνημείων και ασυναγώνιστες γευστικές επιλογές, στοιχεία δηλαδή στα οποία θα εστιάσουμε για την προβολή της στο εξωτερικό. Θα αναδείξουμε το πλεονέκτημα  ότι  η ρυμοτομία της πόλης επιτρέπει στον επισκέπτη να ανακαλύψει εύκολα τους θησαυρούς της με τα πόδια ,διανύοντας μικρές αποστάσεις ,γεγονός που υποστηρίζει την παγκόσμια τάση για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.  Τέλος, ο τομέας της Γαστρονομίας εμφανίζει ιδιαίτερες προοπτικές καθώς πρόκειται για μία κυρίαρχη τάση επιλογής προορισμών με γαστρονομικό ενδιαφέρον στην σύγχρονη ταξιδιωτική βιομηχανία, την οποία έχουμε στόχο να εκμεταλλευτούμε αναδεικνύοντας την Θεσσαλονίκη ως Γαστρονομική πρωτεύουσα της Ελλάδος.

Μέχρι σήμερα υπάρχει εικόνα για κρατήσεις τουριστών από το εξωτερικό;

Όλα δείχνουν ότι η φετινή σεζόν θα είναι ένας “μαραθώνιος”.  Υπάρχουν κρατήσεις από επισκέπτες που δεν κατάφεραν να έρθουν πέρυσι στην πόλη και τους αναμένουμε φέτος. Να διευκρινίσω ότι η εικόνα αυτή είναι σε άμεση εξάρτηση με την διαχείριση των εμβολιασμών και την εν γένει καθυστέρησή τους σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, σε αντίθεση με την Ελλάδα η οποία επέδειξε καλύτερο χειρισμό της κατάστασης. Τα μηνύματα που έρχονται από το εξωτερικό είναι ότι η  Ελλάδα εντάσσεται   στις πρώτες επιλογές των μεγάλων  tour operators καθώς θεωρείται από τους ασφαλέστερους προορισμούς. Συνεπώς, αυτό το οποίο παρατηρούμε είναι ότι υπάρχουν κρατήσεις στην πόλη της τελευταίας στιγμής και μεγάλο ενδιαφέρον από τις χώρες της Βαλκανικής Χερσονήσου, οι οποίες αναμένουν το άνοιγμα των χερσαίων συνόρων.

Είναι «στοίχημα» για εσάς προσωπικά και τη νέα δημοτική αρχή ώστε η πόλη να γίνει «τουριστική πρωτεύουσα των Βαλκανίων»;

Εννοείται ότι αποτελεί προσωπικό μου “στοίχημα” και στρατηγική επιλογή της Διοίκησης  να καταστεί η πόλη πόλος έλξης όχι μόνο για επισκέπτες από τα Βαλκάνια αλλά από όλο τον κόσμο .Είναι βέβαιο ότι ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό παράγοντα της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης  της πόλης ενισχύοντας ταυτόχρονα και την εξωστρέφεια της. Αναμφισβήτητα η πανδημία ανέτρεψε τον προγραμματισμό μας αλλά   προσαρμοστήκαμε άμεσα στα νέα δεδομένα  και χαράξαμε μια  στρατηγική εναρμονισμένη με τη νέα ψηφιακή εποχή. Θα έλεγα ότι το “στοίχημα” είναι να μην είναι η πόλη μας  μόνο city break προορισμός αλλά να ικανοποιεί όλους τους τομείς του τουρισμού και κυρίως τους επισκέπτες που αναζητούν μία αυθεντική εμπειρία 365 ημέρες το χρόνο.

 

Δείτε επίσης

ΑΠΟΣΤΟΛΗ LABEL NEWS Πράμαντα, Καλαρρύτες, Συρράκο: Γνωρίστε την άγρια ομορφιά, το μυστήριο και τον ρομαντισμό των Τζουμέρκων (VIDEO – ΦΩΤΟ)

Βαγγέλης Καράλης Ρεπορτάζ: Bαγγέλης Καράλης Kάμερα – Μοντάζ: Θοδωρής Μπίτσας Φωτογραφία: Χάρης Πετρίδης Αποστολή Label …