Μια γενιά βυθισμένη στην τεχνολογία, μια γενιά νέων που έχουν μάθει περισσότερα για τη ζωή μέσα από τον ψηφιακό κόσμο του Internet παρά διαβάζοντας βιβλία, μια γενιά που επιδιώκει την εμπειρία και όχι την ιδιοκτησία είναι αυτή των millennials. Γεννημένοι μεταξύ του 1980 και του 2000 όσοι ανήκουν στην κατηγορία των millennials έχουν καταφέρει να διαμορφώσουν σε μεγάλο βαθμό οικονομία και αγορές, από τη στιγμή που μεταλλάσσονται με βάση τη συμπεριφορά και τα δικά τους πρότυπα δαπανών. Συγκεκριμένα, η καταναλωτική τους δύναμη στις ΗΠΑ υπολογίζεται σε 990 δισ. δολάρια, ενώ οι έρευνες τους δείχνουν να επηρεάζουν το πού θα ξοδευτούν ακόμη 300-400 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όσον αφορά την Ελλάδα, παρόλο που κατά διαστήματα πολλά έχουν ειπωθεί για ναρκισσισμό και γενικότερα απομάκρυνση από τη σκληρή πραγματικότητα, είναι σαφές ότι η οικονομική κρίση έχει σφραγίσει ανεξίτηλα την πορεία της συγκεκριμένης γενιάς νεαρών στην Ελλάδα όπως και τις συνήθειές τους. Ακριβώς γιατί έχουν βιώσει από το ξέσπασμα της την οικονομική κρίση δεν έχουν ψευδαισθήσεις για το μέλλον τους και παλεύουν γι’ αυτό με κάθε τρόπο. Πτυχία, μεταπτυχιακά και για τους περισσότερους , αν όχι όλους, καθημερινή εργασία είναι η καθημερινότητα που θα τους δώσει το πάτημα για να βγούν νικητές.
Εξάλλου, σε μια πρακτικά κατεστραμμένη αγορά εργασίας, με την ανεργία των νέων να αγγίζει το 60%, μεταβάλλονται και πολλές από τις αντιλήψεις του παρελθόντος. Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με την διασκέδαση τους προτιμούν το “μπαρ έξω από το μπαρ”. Βγαίνουν τακτικά στις πλατείες, αγοράζουν μπύρα από το περίπτερο, γνωρίζονται με τις διπλανές παρέες και κάνουν πάρτι. Επιπλέον, πολλοί φαίνεται να προτιμούν να διασκεδάζουν βλέποντας ταινίες σε σπίτια ή παίζοντας επιτραπέζια παιχνίδια. Ακόμη και οι καταναλωτικές τους διαφορές είναι διαφορετικές καθώς δεν ψωνίζουν πολύ με αποτέλεσμα η αξία γνωστών brands στα ρούχα να έχει πέσει και σε κάποιες περιπτώσεις να μην είναι καν αποδεκτή.
Καταληκτικά, οι millennials όσο θυμό και αν αισθάνονται για την προηγούμενη γενιά, δηλαδή αυτή των σημερινών 40άρηδων και 50άρηδων, η οποία θεωρούν ότι ευθύνεται για την κρίση, φαίνεται πως δεν το βάζουν κάτω. Άν μου επιτρέπεται να χαρακτηρίσω αυτή τη γενιά με δύο λέξεις τότε θα έλεγα πως είναι σημερινοί αγωνιστές, αυριανοί ήρωες.