Περισσότεροι από 120.000 οι επισκέπτες της documenta14, ενώ συμπληρώνεται η τέταρτη βδομάδα από την έναρξη της κορυφαίας διεθνούς έκθεσης Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα. Οι μισοί επισκέπτες είναι Έλληνες, κυρίως από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και το Βόλο.
Το 25% είναι Γερμανοί, ενώ καταμετρήθηκαν επισκέπτες από περισσότερες από 40 χώρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τους περισσότερους, πλην των Γερμανών, είναι η πρώτη φορά που επισκέπτονται μία έκθεση της documenta.
Έως και τις 16 Ιουλίου που ολοκληρώνεται είναι με ελεύθερη είσοδο όλες οι εκδηλώσεις -δράσεις της documenta που φιλοξενούνται στο Ωδείο Αθηνών, στο Μουσείο Μπενάκη – κτήριο της οδού Πειραιώς, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών – εκθεσιακός χώρος «Νίκος Κεσσανλής», στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη, στο Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη στο Μαρούσι.
Η documenta (Ντοκουμέντα) είναι μια διεθνής καλλιτεχνική έκθεση που διοργανώνεται κάθε 5 χρόνια στο Κάσσελ της Γερμανίας. Η διοργάνωση ξεκίνησε το 1955 με πρωτοβουλία του καλλιτέχνη Άρνολντ Μπόντε (Arnold Bode). Παράλληλα με την Μπιενάλε της Βενετίας είναι μια από δυο μεγάλες εκθέσεις τέχνης στην Ευρώπη. Η Ντοκουμέντα έχει τις ρίζες τις στην μεταπολεμική Γερμανία.
Κατά την διάρκεια της ναζιστικής Γερμανίας δεν υπήρχε η ελευθερία της τέχνης και η πρωτοπορία ήταν ουσιαστικά απαγορευμένη και στα κρυφά. Η πρώτη έκθεση το 1955 είχε τον σκοπό να παρουσιάσει την μέχρι τότε άγνωστη τέχνη στο κοινό, δεδομένο ότι στη Γερμανία οι εκθέσεις μοντέρνας τέχνης δεν ήταν κάτι συνηθισμένο εκείνη την εποχή.
Η έκθεση σημείωσε τεράστια επιτυχία, με συνέπεια ο Μπόντε μετά από 4 χρόνια να διοργανώσει μια έκθεση καθαρά νέας σύγχρονης τέχνης η οποία και έγινε θεσμός με αποτέλεσμα στις μέρες μας να διοργανώνεται ανά 5 χρόνια. Λόγω του ότι το Κάσσελ είναι πρώην πρωτεύουσα του πρώην πριγκιπάτου της Έσσης διαθέτει πολλά ανάκτορα και εκθεσιακούς χορούς και πάρκα.
Για πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία της, η documenta διοργανώνεται και σε μια άλλη ευρωπαϊκή πόλη. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της, ‘Ανταμ Σίμτσικ, τόλμησε ένα μεγάλο βήμα με τη μεταφορά της στην Αθήνα και δέχτηκε αντιδράσεις, κατ’ αρχήν από την τοπική κοινωνία του Κάσελ. ‘Αλλη μία φορά στο παρελθόν, υπήρξε η σκέψη να εξαχθεί στην Φιλαδέλφεια της Πενσυλβανίας, όμως το σχέδιο του ιδρυτικού καλλιτεχνικού διευθυντή της documenta, ‘Αρνολντ Μπόντε, για την πέμπτη έκδοσή της, δεν πραγματοποιήθηκε.