Παρασκευή , 29/03/2024

Instagram models: Ανήλικα κορίτσια αφήνουν τα Σχολεία για να γίνουν Μοντέλα στο διαδίκτυο – Η επικίνδυνη Μόδα που κρύβει πολλές παγίδες ήρθε και στην Ελλάδα

2018 και τα social media, χωρίς καμία αμφιβολία, έχουν γίνει ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, με τον κάθε χρήστη να μοιράζεται με τους ακολούθους του κάθε στιγμή της ημέρας ή και της νύχτας του. Σε κάποιους όμως, το Instagram “προσέφερε” εργασία και μάλιστα από εκείνες της δουλειές που η προβολή είναι το Α και το Ω για να συνεχίζεις να υπάρχεις.

Και έτσι, πριν από μία πενταετία, στο εξωτερικό γεννήθηκε ο όρος “Instagram Model”. Την σημασία του όρου, όπως είναι φυσικό, όλοι την καταλαβαίνουμε. Την ύπαρξή του βέβαια, κανείς δεν την έχει δικαιολογήσει όμως ακόμη.

Ήταν 2015 όταν οι πρώτες εταιρείες επιστράτευσαν τους διαφημιστές τους, όχι για να δημιουργήσουν μία νέα διαφημιστική καμπάνια που θα τους αποφέρει τεράστια κέρδη στα ταμία τους, αλλά για να επιστρατεύσουν άτομα που ονομάζουμε σήμερα “Social Media Freaks”, με σκοπό την προώθηση προϊόντων ρουχισμό, ευεξίας και οποιαδήποτε άλλης κατηγορίας που μπορεί να χρησιμοποιήσει την εικόνα και τον ίδιο τον καταναλωτή για την προώθησή του.

Μπορεί αυτό επιχειρηματικά να ακούγεται επανάσταση και η αγορά να έκανε ένα τεράστιο άνοιγμα στον κόσμο της διαφήμισης, αλλά τα πράγματα πήραν άσχημη πορεία μετά από τον πρώτο κιόλας χρόνο εφαρμογής αυτού του σχεδίου. Την ίδια στιγμή που μεγάλες εταιρείες ρουχισμό μετέτρεπαν τους χρήστες των Social Media σε μοντέλα, εκατοντάδες χρήστες του Instagram αποφάσισαν να γίνουν από μόνη τους μοντέλα.

Σύμφωνα με στατιστικές που δημοσιεύθηκαν λίγο πριν μας αποχαιρετήσει το 2017, τα τελευταία χρόνια, 1 στους 3 χρήστες, θα “ανοίξει” έναν λογαριασμό στο Instagram, για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και να γίνει το μοντέλο που πάντα ήθελε, ενώ παράλληλα οι στατιστικές αναφέρουν πως το μεγαλύτερο ποσοστό που κάλυψε τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, ήταν γυναίκες και μάλιστα το 50% ανήλικες.

Ποσοστά που αποδεικνύουν πως μάλλον κάτι πήγε στραβά στην διαχείριση της συγκεκριμένης φόρμουλας. Λίγα χρόνια αργότερα, οι περισσότεροι χρήστες της συγκεκριμένης εφαρμογής, ανοίγουν τον λογαριασμό τους για να γίνουν διάσημοι, για να θεωρηθούν μοντέλα, ενώ παράλληλα, για να αποκτήσουν αυτό που κάθε άνθρωπος θέλει. Την δημοσιότητα.

Το χειρότερο κομμάτι, έρχεται λίγο αργότερα, όταν δημοσιεύματα αναφέρουν πως αυτή η φόρμουλα έφερε τις νέες και τους νέους, ένα βήμα πιο κοντά στην κατάθλιψη, αλλά και την οικονομική χρεοκοπία με σκοπό να φέρνει αρνητικά αποτελέσματα στην κοινωνική διαβίωση.

Πιο συγκεκριμένα, ένα μεγάλο ποσοστό εκείνων που χρησιμοποιούσαν την συγκεκριμένη εφαρμογή με σκοπό την προβολή τους και να γίνουν το επόμενο Instagram Model, έπεσαν ή έστω ήταν στην άκρη του γκρεμού της κατάθλιψης, μιας και όπως φάνηκε αργότερα, δεν είχαν την ίδια απήχηση με άλλους χρήστες και τα Likes που τους χάριζε το κοινό δεν ήταν αυτά που είχαν αρχικά στο μυαλό τους.

Μπορεί τα πρότυπα δηλαδή, να θεωρούσαν πως είσαι δυναμικός χρήστες με 1500 likes σε κάθε σου ανάρτηση, αλλά όταν κάποιοι έφταναν μόλις το 25% του παραπάνω συνόλου, όλα γίνονταν μαύρα και η κατάθλιψη έβρισκε το νέο της σπίτι. Διαδικτυακό σπίτι της οικονομικής χρεοκοπίας όμως μπορεί να χαρακτηριστεί το Instagram, μιας και ο όρος του Instagram Model, θέλει τους υποστηρικτές να είναι σε κάθε τους φωτογραφία με διαφορετικά ρούχα, σε διαφορετικό χώρο που κάποιοι μάλιστα έδιναν ότι είχαν και δεν είχαν για να τα αποκτήσουν.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μίας Αμερικανίδας, η οποία έχασε την δουλειά της και το σπίτι της, μέσα σε ένα μήνα, αφού όσα χρήματα είχε στη διάθεσή της, τα διέθετε για να την δημιουργία φωτογραφιών που πίστευε ότι θα αποκτούσαν τον τίτλο του viral μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπως είχε δει σε άλλους λογαριασμούς.

Τα αποτελέσματα όμως, σε έναν ακόμη τομέα δεν είναι αυτά που περιμέναμε. Κάποιος θα περίμενε πως τα Instagram Models θα ήθελαν να αποκτήσουν και τις αναλογίες ενός Top Model, αλλά εδώ τα αποτελέσματα έρχονται να ακυρώσουν κάθε τέτοιου είδους σκέψη. Οι καμπάνιες για ένα body positivity και της άποψης “Μου αρέσω έτσι όπως είμαι”, υπερνίκησαν το νούμερο 0 των παντελονιών των μοντέλων και ευτυχώς δεν υπήρξαν κρούσματα νευρικής ανορεξίας που θα μπορούσαν να ταυτιστούν με την συγκεκριμένη τάση.

Λάθος ή σωστό; Κίνημα του σήμερα ή απλός μία μόδα που θα μείνει για χρόνια; Η απάντηση στο μέλλον των Social Media.

Δείτε επίσης

ΑΠΟΣΤΟΛΗ LABEL NEWS ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ: Μονή Κηπίνας – Το εντυπωσιακό Μοναστήρι που είναι χτισμένο μέσα σε βράχους!

Βαγγέλης Καράλης Ρεπορτάζ: Bαγγέλης Καράλης Φωτογραφία: Xάρης Πετρίδης, Θοδωρής Μπίτσας Το Label News ταξίδεψε στα …