Σάββατο , 20/04/2024

ΕΡΕΥΝΑ: Πώς η οικονομική κρίση έχει αλλάξει τις διατροφικές μας συνήθειες – Οι Έλληνες επιλέγουν φθηνό φαγητό σε Πιτόγυρα και Burgers χωρίς να κοιτούν την ποιότητα

Παράλληλα με άλλους τομείς η οικονομική κρίση δεν παρέλειψε να αγγίξει και αυτόν της διατροφής, αφού από το ξέσπασμα της κρίσης οι περισσότεροι Έλληνες αναγκάστηκαν να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες για να ανταπεξέλθουν στη νέα πραγματικότητα. Ωστόσο, αν και σε καιρό οικονομικής κρίσης θα περίμενε κανείς να αναφέρονται περισσότερα κρούσματα υποσιτισμού, οι διεθνείς έρευνες καταγράφουν το λεγόμενο «το παράδοξο της πείνας με παχυσαρκία» (the hunger-obesity paradox) καθώς η πλειοψηφία των Ελλήνων τείνει να καταναλώνει junk food και να αποφεύγει την υγιεινή διατροφή λόγω του υψηλού κόστους που απαιτεί.

Μελέτες, μάλιστα, αποδεικνύουν ότι όσο χαμηλότερο το εισόδημα τόσο πιο αυξημένο το μέσο σωματικό βάρος των ενηλίκων και καταδεικνύουν επίσης ότι το ποσοστό παχυσαρκίας των φτωχών είναι μεγαλύτερο, από αυτό των μη φτωχών.

Αυτό, μάλιστα, συνδέεται άμεσα και με το γεγονός πως ο μέσος Έλληνας επιλέγει προσεκτικά τι και πόσο ψωνίζει αδιαφορώντας πολλές φορές για την ποιότητα. Η τιμή είναι η βασική αιτία επιλογής και αυτή είναι η πηγή ,θα λέγαμε, του «κακού» εφόσον πολλές φορές τα οικονομικότερα προϊόντα δεν συμπληρώνουν μια ισορροπημένη διατροφή πλήρη σε θρεπτικά συστατικά.

Η γνωστή παγκοσμίως Μεσογειακή διατροφή ,ενώ, θα έπρεπε να υποστηρίζεται πλήρως από τους Έλληνες δυστυχώς με την πάροδο του χρόνου εγκαταλείπεται αργά και σταθερά. Το τρίπτυχο Ισορροπία  – Μέτρο – Ποικιλία χάνεται και αντικαθιστάται από τρόφιμα με υδατάνθρακες, λίπος και τροφές με υψηλή ενεργειακή αξία.

Επιπλέον, το πρόβλημα μπορεί να είναι καθολικό, ωστόσο, αφορά κυρίως την νέα γενιά η οποία δέχεται ποικίλες επιδράσεις και συχνά αποπροσανατολίζεται από τη μεσογειακή διατροφή υιοθετώντας δυτικές διατροφικές συνήθειες και τρόπο ζωής.

Παρόλα αυτά υπάρχουν και θετικά στοιχεία βάσει ερευνών  καθώς μια μικρή αλλαγή προς το καλύτερο, όσον αφορά τις διατροφικές μας συνήθειες, αφορά την επιστροφή στο σπιτικό και πιο υγιεινά μαγειρεμένο φαγητό, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία υπάρχει μία αύξηση κατά 4% στο ποσοστό των καταναλωτών που δεν τρώνε κανένα απολύτως γεύμα εκτός σπιτιού και μία ταυτόχρονη μείωση κατά 7% στον αριθμό όσων τρώνε φαγητό έξω, λίγες φορές την εβδομάδα.

Δείτε επίσης

ΑΠΟΣΤΟΛΗ LABEL NEWS Πράμαντα, Καλαρρύτες, Συρράκο: Γνωρίστε την άγρια ομορφιά, το μυστήριο και τον ρομαντισμό των Τζουμέρκων (VIDEO – ΦΩΤΟ)

Βαγγέλης Καράλης Ρεπορτάζ: Bαγγέλης Καράλης Kάμερα – Μοντάζ: Θοδωρής Μπίτσας Φωτογραφία: Χάρης Πετρίδης Αποστολή Label …