Παρασκευή , 22/11/2024

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ LABEL NEWS Άνθιμος Ανανιάδης: «Νοιώθω πιο ολοκληρωμένος και πιο ώριμος άνθρωπος. Είμαι χαρούμενος που έχω καταφέρει να το βρω αυτό μέσα από την σχέση μου με την κοπέλα μου»

Συνέντευξη: Αργυρώ Αρβανιτή

Με προσωρινή του στάση την Ελλάδα αλλά και με μια παράσταση η οποία αλλάζει τα συνηθισμένα ελληνικά δεδομένα του θεάτρου, ο γοητευτικός πρώην κύριος Αλέξης Μαντάς της ‘’Μαρίας της άσχημης’’ και νυν ‘’Dorian Gray’’ Άνθιμος Ανανιάδης μιλάει αποκλειστικά στο Label news.

Ο στόχος μου δεν ήτανε απόλυτα η καριέρα στο εξωτερικό. Ήταν να ζήσω κάτι διαφορετικό, να μπορέσω να εξελιχθώ ώστε να καταφέρω να διαφοροποιηθώ από αυτό που μπορεί να είχα στις προηγούμενες δουλειές μου.

Σε συναντάμε στην παράσταση Dorian Gray Frames στο ‘polis theater’ μίλησε μου γι’ αυτό.

Είχα την τεράστια ανάγκη να είμαι στην Ελλάδα και στην Αθηνά όπου διάβαζα το έργο και μου είχε διεγείρει εξαιρετικά την φαντασία και την πραγματικότητα την οποία ζούμε τώρα. Θεώρησα ότι έχουμε πολλά κοινά στοιχεία ως άνθρωποι γινόμαστε νάρκισσοι μέσα από την διαδικασία να μοιραζόμαστε πολλές προσωπικές στιγμές με ξένους και πράγματα μέσω των social media και της παρουσίας μας γενικά σε αυτά. Όπου μέσα από την στενότητα μιας οικίας του Dorian Gray ήθελα να δημιουργήσω ένα installation το οποίο ήταν διαφορετικό από ότι είχα δει πριν στην ελληνική θεατρική πραγματικότητα. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πιο καλό η πιο κακό αλλά σίγουρα  διαφορετικό, και κάτι το οποίο πραγματικά ήθελα να δω και εγώ ο ίδιος. Ντυμένο σε ένα σπίτι 360 μοίρες γύρω από την σκηνή βλέπουμε ένα βιωματικό ταξίδι το οποίο μέσα από την ενέργεια και την χημεία που υπάρχει μεταξύ των ηθοποιών και των ρόλων του έργου αυτού, είναι πολύ διαφορετικό από το κλασικό έργο αλλά τρομερά ίδιο στη βάση του ναρκισσισμού και των χαρακτήρων της επιλογής που έχουμε σαν άνθρωποι, γιατί όλοι έχουμε μια επιλογή να είμαστε καλοί η κακοί και μέσα από αυτή την επιλογή εμφανίζονται τα γεγονότα στην ζωή μας.

Πως είναι να υπάρχει τόσο στενή επαφή των ηθοποιών με το κοινό;

Η κάθε γωνία που θα δει την παράσταση ο θεατής είναι διαφορετική. Γι’ αυτό είναι γύρω γύρω ντυμένο με καθίσματα. Έρχονται παιδιά ξανά και ξανά και ζούνε το έργο τελείως διαφορετικά, κάθε φορά και από άλλη γωνία είτε από αριστερά είτε από δεξιά πράγμα που το κάνει μοναδικό. Γενικά την ζωή την βλέπουμε εμείς με τα δικά μας μάτια και θεωρούμε ότι το κέντρο είμαστε εμείς οι ίδιοι. Αντίστοιχα εγώ ήθελα πραγματικά να υπηρετήσω το κέντρο και την οπτική γωνία του θεατή ώστε να είναι μεμονωμένη, προσωπική και στενεμένη προς εμάς αλλά και προς το κοινό.

Βλέπουμε στην παράσταση πως έχεις επιλέξει αρκετούς νέους ηθοποιούς. Τι σε ώθησε σε αυτή σου την επιλογή;

Εγώ προσωπικά έχω δεχτεί μια τεράστια βοήθεια από ανθρώπους οι οποίοι δεν με γνωρίζανε στο εξωτερικό και πίστεψαν σε εμένα, αντίστοιχα και επειδή είχα την δυνατότητα να δημιουργήσω μια παραγωγή μέσω της εταιρίας AA Productions  και το πρώτο μας έργο στην Ελλάδα να είναι ένα θεατρικό το οποίο έχει νέους ηθοποιούς και νέους ανθρώπους που μπορούν να προσφέρουνε σε όλα τα μήκη με έκανε να πάρω την απόφαση αυτή. Το CAST αποτελείται από την  Μαρία Νεφέλη Γαζή που είναι μια πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιός και υποδύεται έναν άγγελο, είναι ένα πολύ αγνό πλάσμα, μια πολύ νέα ψυχή και παρόλο την νεαρή της ηλικία  είναι μια πολύ ώριμη γυναικά όπου αιτιολογεί την κατάσταση στην οποία θα περάσει αργότερα. Ο Διονύσης Νικολόπουλος παίζει τον Μπάζιλ ο οποίος είναι ο δημιουργός και φωτογράφος του πορτρέτου και ο Ιπποκράτης Τροβάς παίζει τον λόρδο Χένρι ο οποίος είναι ένας διαβολικός μάνατζερ που αναλαμβάνει τον Dorian. Το πιο σημαντικό είναι ότι όλα αυτά τα παιδιά έχουν δώσει την ψυχή τους και έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα η οποία κάθε μέρα δίνει αυτό το βιωματικό ταξίδι και το περνάει με πραγματική αγάπη και δεν μπορούσα να φανταστώ καλύτερους συνεργάτες. Ενώ η Μαρία η Τσαρούχα έχει κάνει τη σκηνοθεσία του έργου χρησιμοποιώντας την μέθοδο Perceptual Acting and Directing και είμαστε πολύ περήφανοι που είμαστε όλοι μαζί σε αυτό.

Απέχεις αρκετό καιρό από την τηλεόραση. Δεν υπάρχουν πλέον προτάσεις;

Δέχομαι διάφορες προτάσεις κατά καιρούς. Σίγουρα το σημαντικότερο σε ένα σήριαλ το οποίο γυρίζεται στην Ελλάδα είναι ότι χρειάζεται χρόνος, χρειάζεται έξι εφτά μήνες να είσαι εδώ. Συνήθως εγώ δεν έχω τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να είμαι εδώ γιατί κινούμε και στο εξωτερικό οπότε έχει να κάνει με το θέμα του χρόνου. Δεν είμαι αρνητικός στο να κάνω κάποια δουλειά στην τηλεόραση, αυτή με δημιούργησε και είμαι αυτό που είμαι μέσω της τηλεόρασης και το υπερεκτιμώ. Αλλά νομίζω η επόμενη κίνηση μου σίγουρα θα είναι μια ταινία που θέλω να κάνω στην Ελλάδα σε συνδυασμό με την Αμερική. Του χρόνου θα δούμε ουσιαστικά ποιες είναι είτε οι προτάσεις είτε αυτά που θέλω να κάνω εγώ και να τα εκπροσωπήσω μέσω της εταιρίας η μεμονωμένα.

Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται κάποιος για να πετύχει μια διεθνή καριέρα;

Δεν μπορώ να έχω κάποιο οδηγό σε καμία περίπτωση, είμαι εξαιρετικά ταπεινός σε αυτό που έχω δημιουργήσει εγώ προσωπικά στην Αμερική. Εκεί η δουλειά παρουσιάζετε μέσω μιας πραγματικής βιομηχανίας κινηματογράφου, τηλεόρασης και θεάτρου όπου η υπηρεσία έχει να κάνει με την σωστή κατανομή όλων των πραγμάτων και όλων των τεχνοκρατικών λειτουργιών. Κάτι το οποίο στην Ελλάδα δεν ισχύει . Αν ακολουθήσει αυτό το σύστημα που έχει η Αμερική τότε ίσως παρουσιαστούν αυτές οι επιλογές, διαφορετικά δεν δέχεσαι εύκολα προτάσεις. Σίγουρα υπάρχουν περισσότερες προτάσεις αλλά υπάρχουνε και περισσότεροι ηθοποιοί για να μπούνε σε αυτές τις δουλειές. Οπότε είναι και πιο δύσκολο, παρόλα αυτά υπάρχει ένα σύστημα το οποίο είναι πολύ ωραίο να το εξερευνήσεις γιατί είναι η κουλτούρα διαφορετική και εμένα αυτό με οδήγησε εκεί πέρα. Ο στόχος μου δεν ήτανε απόλυτα η καριέρα στο εξωτερικό, ήτανε να ζήσω κάτι διαφορετικό να μπορέσω να εξελιχθώ ώστε να καταφέρω να διαφοροποιηθώ από αυτό που μπορεί να είχα στις προηγούμενες μου δουλειές.

Σαν άνθρωπος που έχετε ζήσει σε Ελλάδα και Αμερική. Πως τοποθετήστε απέναντι στην οικονομική κρίση;

Εγώ ήμουν σε μια πολύ δύσκολη περίοδο στην Αμερική ήτανε σε τρομερή κρίση από το  2009 έως το 12 ήτανε δύσκολες εποχές για την Αμερική οπότε έχω ζήσει κρίση και εκεί ζω και αυτή την κρίση η οποία υπάρχει και στην Ελλάδα τώρα όλα αυτά τα χρόνια. Θυμάμαι μια από τις πρώτες ομιλίες του Warren Buffett ενός πολύ πλούσιου χρηματιστηριακού επενδυτή που είχε πει πως ότι και να γίνει η Αμερική έχει ένα σύστημα, θα ακολουθεί αυτό το σύστημα και θα περάσει από αυτά τα κύματα ώστε να προχωρήσει. Έβλεπα και τους ανθρώπους πως αλλάξανε με τον καιρό και την αλλαγή γιατί πηγαινοερχόμουνα. Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή βλέπω ότι η αλλαγή πρέπει να φτάσει πολύ κάτω για να γίνει λες και περιμένεις και το πιο κάτω. Πρέπει να γίνουμε οι ίδιοι προστάτιδες οπότε εγώ την κρίση την  έχω δει σαν πρόκληση και ταπεινότητα. Όλα αυτά χρειάζονται αλλαγή εσωτερική, δεν περιμένεις από κανένα Τσίπρα ούτε κανένα Μητσοτάκη την αλλαγή. Περιμένεις ο ίδιος να έχεις τη δύναμη και να δημιουργήσεις πράγματα τα οποία θα θέσουν και άλλους παράγοντες γιατί αυτοί όλοι όσα και να κάνουνε σίγουρα κινούνται πάνω κάτω από αλλά νήματα τα οποία δεν έχουν να κάνουν με εμένα αλλά με άλλους.

Η ιδέα για την εταιρία παραγωγής πως προέκυψε;

Έχει να κάνει με την πρόκληση, το ρίσκο και την εξερεύνηση όλων αυτών των πραγμάτων των οποίων εγώ έχω στο κεφάλι μου και δεν περιμένω άλλον να μου τα δώσει, χωρίς όμως να λέω ότι και ο άλλος δεν θα μου δώσει πράγματα όλοι μου δίνουνε. Η δουλειά είναι ομαδική και μέσα από μια εταιρία παραγωγής συνδέεις ανθρώπους ικανούς και  καλλιτέχνες, πρακτικά εμένα αυτό με εμπνέει . Με εμπνέει η ομάδα, η οικογένεια, οι φίλοι και με όλους αυτούς δημιουργώ αυτά που μπορώ να δημιουργήσω εγώ.

Τι σημαίνει για εσένα το να έχεις μια σχέση στη ζωή σου;

Η σχέση είναι για να αισθάνεσαι πιο ολοκληρωμένος και πιο ώριμος. Όταν έχεις μια σχέση και σε εκφράζει είναι όμορφο το συναίσθημα, διότι έχεις ένα άνθρωπο ο οποίος σε αγαπάει και αυτό τα περικλείει όλα. Οπότε είμαι χαρούμενος που το έχω αυτό.

Βλέπουμε αρκετούς συναδέλφους σου σε ρόλο παρουσιαστή. Αν δεχόσουν μια παρόμοια πρόταση τι θα απαντούσες;

Θα το σκεφτόμουν. Ο παρουσιαστής είναι μια πολύ ιδιαίτερη και δύσκολη δουλειά, αλλά σίγουρα θα το σκεφτόμουν, διότι είναι μέρος της δουλειάς μας. Νεότερος το είχα πιο πολύ στο μυαλό μου.

Η παραμονή σου στην Ελλάδα θα είναι μόνιμη η θα επιστρέψεις ξανά στην Αμερική;

Η δουλειά με οδηγεί σε αυτό. Εφόσον το Dorian Gray Frames με φέρνει στην Αθήνα και ήθελα να ξεκινήσει από εδώ μετά σίγουρα θα το μετατρέψουμε και σε αμερικανική βερσιόν και αμερικάνικο καστ αργότερα όμως το 2018 αλλά ναι με οδηγεί η δουλειά στα μέρη τα οποία ζω και είναι πολύ όμορφο

Δείτε επίσης

“Terror”: Ένα δυνατό δικαστικό θρίλερ με τους θεατές στον ρόλο των ενόρκων

TERROR η μεγάλη θεατρική επιτυχία συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά κάθε Δευτέρα και Τρίτη  στο θέατρο …