Η οικονομική κρίση φαίνεται πως δεν έχει επηρεάσει καθόλου την ελληνική επιχειρηματικότητα και κυρίως ανταγωνιστικότητα καθώς όσοι Έλληνες επιθυμούν να κάνουν ένα βήμα μπροστά ανοίγοντας μια νέα επιχείρηση συνεχίζουν να εστιάζουν σε κλάδους που αφορούν τον εγχώριο προσανατολισμό (π.χ. εστίαση, μπαρ, καφετέριες, λιανεμπόριο, λογιστικές/συμβουλευτικές υπηρεσίες).
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία νέας μελέτης από την Endeavor Greece, ενός διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού στήριξης της επιχειρηματικότητας, το ποσοστό που αφορά τέτοιου είδους επιχειρήσεις ανέρχεται στο 84%, γεγονός που προδίδει ξεκάθαρα τη διαφορά σε σχέση με το αντίστοιχο 88% του 2012.
Ταυτόχρονα, καταγράφεται 50% μείωση του αριθμού των νέων επιχειρήσεων στην Ελλάδα σε σχέση με το 2008. Συγκεκριμένα, ιδρύθηκαν 28.615 νέες επιχειρήσεις το 2016, 33% λιγότερες σε σχέση με το 2012
Ενδεικτικά, ορισμένες «δημοφιλείς» κατηγορίες νέων επιχειρήσεων για το 2016 είναι οι εξής:
- Εστιατόρια, μπαρ, catering, λιανική τροφίμων: 5.613 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 41% σε σχέση με το 2012
- Λοιπό λιανεμπόριο: 3.200 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 49% σε σχέση με το 2012
- Τουρισμός: 1.347 νέες επιχειρήσεις, αυξημένες κατά 31% σε σχέση με το 2012
- Κατασκευές: 1.320 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 25% σε σχέση με το 2012
- Μεταποίηση: 1.192 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 29% σε σχέση με το 2012
- Λογιστικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες: 966 νέες επιχειρήσεις, μειωμένες κατά 16% σε σχέση με το 2012
Βάσει των προαναφερθέντων, γίνεται αντιληπτό πως η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά από την καινοτομία που επιζητεί κάθε καταναλωτής για να στηρίξει μια νέα επιχείρηση. Ταυτόχρονα, η ελληνική ανταγωνιστικότητα φαίνεται πως αργά αλλά σταθερά μειώνεται εξασθενώντας με αυτόν τον τρόπο και την ελληνική οικονομία, η οποία παρ’ όλες τις προσπάθειες παραμένει στάσιμη.