Η Χριστίνα Καφετζοπούλου, εκπαιδευτικός της Ειδικής Αγωγής μιλάει στο Label News για την νέα τροπολογία που ψηφίστηκε στην Βουλή.
Με αφορμή την επικείμενη τροπολογία για την Ειδική αγωγή που ψηφίστηκε στην Βουλή, και δίνει τόσο την δυνατότητα να μετακινηθούν δάσκαλοι της γενικής εκπαίδευσης σε δομές της Ειδικής Αγωγής χωρίς εξειδίκευση στην συγκεκριμένη επιστήμη για να συμπληρώσουν το ωράριο τους , όσο και την δυνατότητα σε κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωμάτων πάνω στην ειδική αγωγή( χωρίς βασικό πτυχίου ειδικής αγωγής) να προταθούν στο πίνακα αναπληρωτών και να προσληφθούν κατά προτεραιότητα ως αναπληρωτές σε δομές ειδικής αγωγής το ερχόμενο σχολικό έτος, έχει ξεκινήσει μια δημόσια συζήτηση για τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή της τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στα παιδιά με αναπηρίες και ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες που υπάρχουν μέσα στα σχολεία μας.
Δεν θα σταθώ στο πρώτο σκέλος( που θα φέρει ακόμα μεγαλύτερη ανεργία στον εκπαιδευτικό κλάδο) καθώς οι επιπτώσεις που θα υπάρχουν σε αυτά τα παιδιά, τα οποία μέχρι σήμερα είχαν εξειδικευμένη βοήθεια (και με την τροπολογία αυτή καταργείται) θα είναι σοβαρότερες.
Είμαι εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, απόφοιτη του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του πανεπιστημίου Μακεδονίας και εργάζομαι εδώ και ένα χρόνο σε δομές εξατομικευμένης στήριξης. Σε πολλούς εντός και εκτός σχολειού , το επάγγελμα μας φαίνεται σαν φύλαξη παιδιού ή σαν απασχόληση του παιδιού για να μην κάνει φασαρία την ώρα του μαθήματος.
Ε λοιπόν δεν είναι έτσι και αυτό το βλέπω από την τεράστια πρόοδο που έχουν οι μαθητές μου που έχουν κάποια δυσκολία έναντι των μαθητών που αν και έχουν δυσκολίες δεν έχουν εξατομικευμένη βοήθεια. Γιατί αυτά τα παιδιά έχουν τους δικούς τους ανθρώπους δίπλα τους. Ανθρώπους οι οποίοι έχουμε μελετήσει την επιστήμη της Ειδικής αγωγής( γιατι είναι επιστήμη και ας την υποβαθμίζει του Υπουργείο Παιδείας με τη νέα του τροπολογία) για 4 χρόνια στο Πανεπιστήμιου του Βόλου και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Δεν είμαστε οι αόρατοι εκπαιδευτικοί που προσέχουμε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή αυτισμό στο σχολείο αλλά είμαστε εκεί καθημερινά βοηθώντας το παιδί να ενταχθεί ομαλά στην κοινωνία και στην σχολική διαδικασία και αυτό δεν είναι τόσο εύκολο( είναι όμως πολύ όμορφο) όσο μπορεί να ακούγεται σε ανθρώπους που δεν έχουν επαφή με άτομα που έχουν είτε αναπηρίες είτε ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες.
Είμαστε οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι με ιδιαίτερη ευαισθησία συνομιλούμε, καθησυχάζουμε, συνεργαζόμαστε με τους γονείς αυτών των παιδιών αλλά και με τους συναδέρφους της γενικής παιδείας ώστε να κυλάει ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία.
Μπορεί σε μια κοινωνία που συνεχώς αυξάνεται η ανεργία των νέων, ο χώρος της Ειδικής Αγωγής να μοιάζει με « κότα που κάνει χρυσά αυγά» , μιας και η απορρόφηση μας είναι άμεση( έστω και με συμβάσεις ορισμένου χρόνου εργασίας), είναι όμως μια πολύ ευαίσθητη επιστήμη, ένα λειτούργημα το οποίο δεν μπορεί καμία κυβέρνηση να υποβαθμίσει επιμορφώνοντας δάσκαλους με διαδικασίες εξπρές ούτε «πουλώντας» τα εργασιακά μας δικαιώματα σε μεταπτυχιακά προγράμματα.
Θα κλείσω ελπίζοντας να μπορέσω και την επόμενη χρονιά να είμαι δίπλα στους μαθητές μου και να μπορώ να τους βλέπω και να τους βοηθάω να μεγαλώνουν. Δεν μπορεί κανένα νομοσχέδιο εξπρές να μου στερήσει την δυνατότητα να κάνω αυτό που αγαπώ, να ασκώ το υπέροχο λειτούργημα της Ειδικής Παιδαγωγού.
Καφετζοπούλου Χριστίνα
Εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής
Μέλος Κεντρικής επιτροπής της ΟΝΝΕΔ