Δευτέρα , 10/05/2021

ΑΠΟΨΕΙΣ LABEL NEWS: H ελληνική tv του κολλα… γόνου

Η αρχή του τέλους του έντυπου τύπου ξεκίνησε όταν μαζί με τις εφημερίδες και τα περιοδικά έδιναν ως δώρα από cd μέχρι μαγιό και εσώρουχα, ευτελίζοντας στην ουσία το περιεχόμενο του μέσου.

Δυστυχώς το ίδιο παράδειγμα ακολούθησε και η τηλεόραση στην πιο ροκ εκδοχή. Με πρώτη διδάξασα την ‘’απόλυτη star’’ της ελληνικής showbiz η οποία έχει μετατρέψει την εκπομπή της σε ένα απέραντο παζάρι δίνοντας ως δώρα από παιδικές κρέμες μέχρι αποτριχωτικές μηχανές κάνοντας ‘’μαθήματα’’ τηλεπώλησης και ‘’φθηνού’’ μάρκετινγκ.

Σιγά σιγά αυτή η νέα μόδα άρχισε να εξαπλώνεται σαν ιός σε κανάλια και εκπομπές.  Ηλεκτρικές συσκευές, βιταμίνες, κρέμες για να βγάλεις μαλλιά, κρέμες για μην έχεις μαλλιά (τρίχες δηλαδή), ενεχυροδανειστές, κολλαγόνα από ψάρι, κολλαγόνα από χαβιάρι ψαριού, κολλαγόνα με μυστικές συνταγές των Ίνκας, με τζατζίκι, τυροκαυτερή κτλ κτλ ..

%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%b7-tv

Θα μου πεις είναι θέμα μάρκετινγκ και διαφήμισης που αποτελεί την ουσία για τα media, ναι θεμιτό, αλλά όχι ξεφτιλίζοντας την νοημοσύνη του κοινού και των δημοσιογράφων.

Γιατί να ανεχτώ ως τηλεθεατής να βλέπω στα πάνελ να αλείφονται με κρέμες και κάθε άλλου είδους πατσουλιά;

Πώς να παρακολουθήσεις μια ψυχαγωγική εκπομπή όταν το 1/3 του περιεχομένου της αποτελείται από το πλασάρισμα άχρηστων προϊόντων;

Και το χειρότερο; Έχεις σκεφτεί πώς κάθε φορά που αγοράζεις ένα κολλαγόνο ένας δημοσιογράφος χάνει την δουλειά του; Τι εννοώ; Ότι υπάρχουν ακόμη αξιοπρεπείς συνάδελφοι οι οποίοι δεν δέχονται ή καλύτερα δεν ανέχονται να πωλούν προϊόντα για να είναι σε μια εκπομπή. Βασίζονται καθαρά και μόνο στα ρεπορτάζ που έχουν και στις επαγγελματικές τους ικανότητες (ρομαντική προσέγγιση).

%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%bb%ce%b1%ce%b3%cf%8c%ce%bd%ce%bf-5

Ίσα ίσα γίνεται ακριβώς το αντίθετο .. Μοντέλα, ο θεός να τα κάνει, που ήταν σε διαφημιστικά με κολλαγόνα βρίσκονται σε πάνελ και σχολιάζουν από την ομιλία του Τσίπρα, μέχρι το διαζύγιο Λιάγκα-Σκορδά.

Ακόμη και εκπομπές έχουν στηθεί μόνο και μόνο για να καλυφθεί ο τηλεοπτικός χρόνος και να διαφημιστούν τα παχύρευστα υγρά με τις ‘’μαγικές’’ ιδιότητες. Τι θεματολογία να παρακολουθήσεις μετά και τι ρεπορτάζ; Οι γραμμούλες να χτυπάνε για παραγγελίες, αυτό αρκεί! Έχουμε φτάσει στο σημείο να βλέπουμε τοποθετήσεις ανθρώπων ως ‘’γλάστρες’’ με τα προϊόντα να έχουν λάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο!

Και για να μην είμαστε αφοριστικοί, καθολικοί και κακεντρεχείς φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις οι οποίες ναι μεν προωθούν προϊόντα αλλά με σεβασμό προς τον τηλεθεατή και μέτρο. Δυστυχώς όμως παραμένουν εξαιρέσεις …

Δείτε επίσης

Ρεπoρτάζ Label News: Απολύσεις και πείνα! Η επόμενη μέρα στην εστίαση

Από την Ιωάννα Βιολιτζοπούλου Ρεπορτάζ Θεσσαλονίκη Η νόσος του covid-19 ταλαιπωρεί σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο, …

Αφήστε μια απάντηση